Opinie o Nas Drukarka do biura - czym kierować się podczas wyboru?
Drukarka do biura - czym kierować się podczas wyboru?

Drukarka do biura - czym kierować się podczas wyboru?

  (0)

W życiu każdego przedsiębiorcy przychodzi taki moment, kiedy wraz z rozwojem firmy potrzebuje on odpowiedniego zaplecza sprzętowego, do którego należy między innymi drukarka. W wielu firmach drukarka jest urządzeniem, które wykorzystywane jest praktycznie codziennie, a w wielu branżach drukowanie papierowych wersji dokumentów jest konieczne. Jeśli dopiero planujemy zakup drukarki do biura, musimy mieć na uwadze to, że drukarka, która idealnie sprawdza się w domu, w takim miejscu, jak nasza firma może okazać się niewystarczające. Czym kierować się wybierając urządzenie drukujące dla naszej firmy?

Przeanalizuj potrzeby swojej firmy

Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy podjąć, jest zastanowienie się, w jakim zakresie planujemy używać urządzenia drukującego. Warto przeanalizować nie tylko to, jakie ilości w ciągu miesiąca mamy w planach drukować, ale również jakim formatem wydruku jesteśmy zainteresowani. Jeśli nasza firma zajmuje się projektowaniem i drukiem np. ulotek, czy wizytówek, to standardowy rozmiar wydruku, jakim jest format A4, nie sprawdzi się w naszym przypadku. Jeśli planujemy drukować duże ilości, to również koszta związane z wymianą zużywających się części, a także uzupełnianiem tuszy, czy tonerów powinny przykuć naszą szczególną uwagę. Dobrym krokiem będzie sprawdzenie również, ile stron w ciągu minuty jest w stanie wydrukować dane urządzenie. Dodatkowo nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że każda drukarka posiada normy nazywane także maksymalnym obciążeniem urządzenia, co w praktyce oznacza z góry ustaloną ilość maksymalną stron, które może ono wydrukować bez nadmiernego obciążania go prowadzącego do usterek.

Urządzenie wielofunkcyjne - idealny wybór dla każdej firmy

W wielu firmach drukowanie to nie jedyna czynność, jaką wykonuje się podczas pracy, często okazuje się, że skanowanie i kserowanie odbywa się z na tyle dużą częstotliwością, że znacznie lepszym rozwiązaniem niż drukarka staje się urządzenie wielofunkcyjne. W przypadku urządzeń wielofunkcyjnych mamy do czynienia z drukarką, skanerem i kserokopiarką w jednym urządzeniu. Jeśli zależy nam także na faksie, to na rynku znajdziemy także urządzenia 4w1, które są wyposażone także w faks.

Drukarka do biura - atramentowa, czy laserowa?

Kolejną decyzją, przed jaką staniemy, jest ta dotycząca typu drukarki, ponieważ zarówno urządzenia wielofunkcyjne, jak i te, które służą tylko do drukowania, występują w wersji laserowej i atramentowej. Które z tych rozwiązań jest lepszym rozwiązaniem w przypadku biura? Powszechnie uważa się, że to drukarki laserowe znacznie lepiej sprawdzają się w warunkach biurowych, a to wszystko za sprawą wydajności wydruku i kosztów eksploatacji części drukarki laserowej. Jeśli nie mamy w planach drukowania zbyt wielu kolorowych elementów, to właśnie drukarka laserowa sprawdzi się w naszym przypadku najlepiej.

Weź pod uwagę koszta eksploatacyjne

Kupując drukarkę do naszego biura, musimy wziąć pod uwagę każdy aspekt, również ten finansowy. Nie tylko koszt samego urządzenia ma znacznie, ale również to, ile będzie kosztować nas jego używanie i utrzymanie w dobrym stanie w późniejszym czasie. Zorientujmy się, jaki będzie koszt uzupełniania oryginalnym tuszem lub zamiennikami o zbliżonej jakości. Jeśli naszym wyborem padła drukarka laserowa, to w tym przypadku musimy dowiedzieć się, ile będzie kosztował toner, a także bęben, który należy wymieniać co określoną ilość stron.

Komentarze (0)
z 0

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!